سئو چیست؟

مقدمه :
بهینه‌سازی موتور جستجو (‎Search engine optimization (SEO)‎) که در فارسی به آن سئو نیز گفته می‌شود، عملیاتی است برای بهبود یک وب‌گاه یا یک صفحه وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو که می‌تواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد که یکی از روش‌های بازاریابی موتور جستجو است. به صورت کلی وب‌گاه‌هایی که دارای بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکننده بیشتری را از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند. برای مدیران سایتها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست آوردن کاربران جدید از طریق موتورهای جستجو و بخصوص گوگل میباشد.

راهکارهای اجرایی:
بالا بردن افزایش تعداد بازدیدکننده یک سایت به تنهایی نمی تواند باعث افزایش رتبه یک پایگاه اینترتی در موتورهای جستجوگر شود. در برخی موارد مشاهده شده که برخی برای افزایش رتبه، با روشهای مختلف سعی در افزایش تعداد بازدید سایت خود مینمایند که این اتفاق میتواند از روش های ناصحیح موجب افزایش مجازی ترافیک سایت گردد.
میزان رتبه سایت ها از طریق الگوریتم های ساخت یافته موتورهای جستجوگر بررسی و تعیین میگردد. فرمول های بکار گرفته شده در این سیستم ها رابطه مستقیم با سطح علایق و رضایتمندی بازدیدکنندگان دارد. در واقع یک موتور جستجو مانند Google تمام سعی خود را در افزایش رضایت کاربران خود بکار میگیرد. پس بهینه ترین روش برای ارتقاء یک جایگاه وب، مهندسی سایت بر اساس نیاز بازدیدکننده است.
میزان رضایت بازدیدکننده را می توان از طرق مختلف اندازه گیری نمود. لذا شاخصهای مورد ارزیابی شامل: تعداد بازدیدکننده در روز، تعداد بازدید در روز، ضریب تناسبی بازدید به بازدیدکننده (متوسط تعداد بازدید توسط هر بازدیدکننده)، مدت زمان حضور در سایت، کلمات کلیدی موفق، اعتبار سایتهای لینک شده و... میباشد.