گزارش حضور شرکت دیبا در نخستین نمایشگاه ICT افغانستان

نخستین نمایشگاه بین المللی ICT افغانستان در شهر کابل برگزار شد.گروه دیبا نیز در این نمایشگاه حضور یافت و با ارائه محصولات تخصصی خود در حوزه دولت الکترونیک مورد استقبال بازدید کنندگان، مدعوین و مدیران و مسئولان افغانستان قرار گرفت.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی حوزه فاوا افغانستان (ArianaICT) با همکاری وزارت فناوری و اطلاعات ایران از روز سه شنبه ۱۲ شهریور الی ۱۴ شهریور با حمایت از تولید کنندگان نرم افزار و ناشران دیجیتال در شهر کابل افغانستان برگزار شد.

حامد ساعتچی یزدی مدیرعامل شرکت دیبا در خصوص دلایل حضور این مجموعه در نمایشگاه ICT افغانستان گفت: افغانستان تنها کشور همسایه ماست که فرهنگ و زبان آنها با ما سازگاری دارد. همچنین در این کشور فضای بکری به طور خاص در حوزه نرم افزار و فناوری های نوین وجود دارد. زیرساخت‌های مختلف تکنولوژی در این کشور پیشرفت‌های خوبی داشته، اما در حوزه دولت الکترونیک به شدت فضای کار وجود دارد و ایران به عنوان کشوری پیشرو در حوزه فناوری در افغانستان پذیرفته شده است.

مدیرعامل دیبا با اشاره به اقدامات انجام شده در این نمایشگاه افزود: غرفه محصولات نرم افزاری گروه دیبا در این نمایشگاه مورد بازدید مدیران و مسئولان قرار گرفت و در زمینه انتقال تجربیات و انجام فعالیت‌های مشترک اقدامات خوبی انجام شد، همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه تفاهم نامه های توسعه همکاری منطقه ای برای صادرات خدمات الکترونیک برقرار گردید.

زبان و فرهنگ مشترک، وجود قوانین سرمایه‌گذاری مناسب و دسترسی مناسب ایرانی‌ها به بازار افغانستان، از ویژگی‌های مهمی است که می‌تواند حضور در بازار این کشور را برای شرکت های فناوری اطلاعات ایرانی جذاب کند.

کد خبر: 343
  تاریخ خبر : دوشنبه 18 شهریور 1398
 74
  دیدگاه کاربران